دکوراسیون داخلی مغازه یا واحد تجاری متفاوتی که بتواند چشم هر بیننده را به خود جذب کند مزیت رقابتی مهمی محسوب میشود و قطعا شما را با موفقیت بیشتری روبرو خواهد کرد.
در طراحی فروشگاه و واحدهای تجاری، باید به گونه ای عمل شود که نظر بیننده و مشتری به قلب اتاق یا فروشگاه معطوف گردد. این کار با ایجاد اختلاف رنگ، بافت، یا با استفاده از المان های خاص معماری انجام میشود؛ و باید از رنگ هایی استفاده کرد که بیننده با دیدن آن ها متوجه تأکید بر نقطه یا محصول بخصوصی در فروشگاه شود؛ این موضوع باعث جلب توجه برنامه ریزی شده به نفع مجموعه تجاری خواهد شد.
توجه به جزئیات عناصر داخلی (شامل: دیوارها، کف، اجزای به کار رفته در طراحی داخلی، دکورها و در نهایت رنگ بندی و نورپردازی فضا )، باعث میشود فروشگاه شما ماندگاری بیشتری در ذهن خریدار داشته باشد.
در مکان هایی همچون رستوران یا کافی شاپ که نیاز به جلب توجه مشتری به محصول خاصی را نداریم، برای ایجاد یک محیط دوستانه و آرامش بخش اگر از گیاهان استفاده بیشتری کنیم قطعا نتیجه مطلوب تری خواهیم گرفت. همچنین میتوانید برای حیات بخشیدن به فروشگاه خود از گیاه یا المان های طبیعی مانند آبنما نیز استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید این المان ها از نظر بصری کمی قدرتمند هستند لذا استفاده زیاد از آنها در فروشگاه چشم بیننده را معطوف به خود کرده و توجه او را نسبت به اجناس فروش کم میکند. در واقع هدف دکوراسیون داخلی فروشگاه این است که بیننده و مشتری به محصولات بیشتر دقت کنند؛ بنابراین باید از کاربرد المان هایی که قدرت بصری قوی دارند در این فضاها اجتناب کرد.
درباره این سایت